fredag 30. juli 2010

Hopp over hinder

Hei igjen!

Nå har jeg og Demi trent litt hopp over hinder. Jeg har ikke et skikkelig hinder, så jeg må bruke et hinder som brukes som spranghinder.

Først gikk det ikke så bra; hun fikk for stor fart, og var over hinderet før jeg fikk kommet over. Ikke hadde hun lært seg kommandoen "hopp" heller. Men det ordnet vi på et blunk!

Jeg presenterte henne for godbiten(pølse) og hun så på den, og fulgte etter den. Da fikk jeg nok tid til og komme meg forbi og legge til "hopp kommandoen, for hånden min var på andre siden. Litt vanskelig og forklare, men da hun skulle til og hoppe, førte jeg henne med hånden min, og med det klarte jeg og få henne til og hoppe akkurat så sakte som jeg ville. Det førte også til at hun lærte seg hoppkommandoen. Flinke jenta mi! :)

Vi prøvde også litt med fri ved fot og hopp, og det gikk veldig bra det også! Men jeg tror jeg skal vente litt med det til vi får et skikkelig hinder. Jeg endte opp med og tråkke på poten hennes, stakkars. Men etter det skjerpet hun seg litt...

Og forresten, jeg har funnet ut noe veldig stort: apportering er ikke før klasse 2! Hvorfor sa ingen det til meg før nå?! Jaja, like greit og trene litt på det for å ha det inne. Det skal være LP konkurranse i Sandeid i august, og jeg lurer så smått på om jeg vil bli med. Men en del av meg tørr ikke. Da må jeg jobbe ganske hardt for å få det til. Kan i allefall se hvordan det går!

Snakkes!
Vilde og Demi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar