onsdag 28. juli 2010

Hvor mye betyr hunden din for deg?

Hvorfor kjøpte du deg egentlig hund? Eller en katt for den saks skyld?
For å bare ha et dyr, eller har du et mål med dyret? Vil du at det skal oppnå noe, eller bare være en sofagris?
Jeg vet om noen personer som fynser hver gang jeg og Demi kommer gående. Noen ganger er det som om de godter seg når jeg feiler. De mener sikkert at jeg ikke burde ha en sånn hund, som ikke kan gå fint i bånd, som er ustyrlig, blablabla.
De har sett meg feile mangen ganger, blitt nedbrutt og lei. Men de har aldri sett meg gi opp. De har sett meg traske dag, etter dag, etter dag med denne hunden min rundt om i osen.
Noen kjøper bare en hund for og ha et dyr, gå tur med det av og til og ellers ikke gjøre noe særlig. Jeg er ikke en av dem. Ok, jeg trener ikke like mye som andre hundefrelste kanskje gjør, og jeg er kanskje ikke like nøye. Men det er ikke en feil vi ikke har klart og rette opp igjen.
Demi er alt for meg. Hun trøster meg når jeg er lei meg, hun godtar at jeg brøler til henne og noen minutter etterpå kommer og vil be om unnskyldning.

Hunder kommer alltid til og være en del av livet mitt. Det høres nok ganske klisjè ut, men det er sant. Jeg kunne ikke tenkt meg og jobbe med noen andre dyr. Hvis ikke jeg får jobbe med hund som jobb, skal jeg i allefall ha det som hobby.
Av og til stiller jeg meg det spørsmålet: hva om jeg aldri hadde begynt og jobbe hos Torhild? Da hadde jeg aldri fått vite at det var en hunderase som het Malinois, og ikke hatt en! Jeg lurer på hvor Demi hadde endt opp da... På en bedre plass? Hos noen som "utnyttet" henne riktig?

Men det skjer ikke, heldigvis :) Hun er min, og det vil hun alltid være! Og jeg håper hun er like glad i meg som jeg er i henne<3
Vilde og Demi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar